۱۶ استفاده جالب و باورنکردنی از ورق آلومینیوم که شما را شگفت زده خواهند کرد
آیا تاکنون با خود فکر کرده اید که ورق های آلومینیومی ممکن است کاربردهای دیگری نیز داشته باشند؟

همه ی ما با ورق های آلومینیومی اشنایی داریم و معمولاً در جاهایی که نخواهیم گرما منتقل شود یا چیزی بسوزد از آن استفاده خواهیم کرد. از این ورق های آلومینیومی به طور گسترده ای در آشپزخانه استفاده می شود اما آیا تاکنون با خود فکر کرده اید که این ورق ها ممکن است کاربردهای دیگری نیز داشته باشند؟ مطمئناً جواب شما منفی خواهد بود. به همین دلیل قصد داریم در ادامه ی این مطلب شما را با ۱۶ استفاده ی جالب و باور نکردنی از این ورق ها برای کارهای خانه آشنا کنیم.

۱- جایگزینی برای قیف

اگر خواستید مقداری مایع را در یک بطری بریزید می توانید با مقداری ورق آلومینیومی یک قیف بسیار کارآمد بسازید.

۲- اتو کردن لباس ها از دو طرف

مقداری ورق آلومینیومی قبل از شروع به اتو زدن زیر لباس خود بگذارید. با شروع اتو کردن، ورق آلومینیومی به سرعت داغ شده و لباس شما از هر دو طرف و در آنِ واحد اتو خواهد شد.

۳- تیز کردن قیچی

اگر می خواهید قیچی تان را تیز کنید و از دست زنگ زدگی خلاص شوید می توانید این کار را با بریدن یک تکه ورق آلومینیومی به مدت ۷ تا ۱۰ مرتبه انجام دهید.

۴- افزایش طول عمر باتری

اگر باتری های قلمی شما خالی شده اند و باتری جدیدی ندارید می توانید همانند شکل فوق از کمی ورق آلومینیومی در سمت مثبت باتری استفاده نمایید.

۵- برداشتن الکتریسیته ساکن از لباس ها

از ورق آلومینیومی تعدادی توپ ساخته و همراه با لباس ها در داخل لباسشویی بیندازید. بعد از این کار لباس های شما دیگر الکتریسیته ساکن نداشته و گرد و خاک و مو را به خود جذب نخواهند کرد.

۶- تمیز کردن اتو

برای تمیز کردن اتویی که سوختگی لباس های به آن چسبیده می توانید از یک توپ ساخته شده از ورق آلومینیومی استفاده نمایید.

۷- تمیز کردن نقره جات

برای تمیز کردن نقره مقداری از یک ورقه آلومینیوم را در ته یک ظرف قرار دهید، مقداری جوش شیرین، نمک و آب جوش به آن اضافه کنید. وسایل نقره شما به سرعت تمیز خواهند شد.

8- راحت جابجا کردن مبلمان

برای راحت جابجا کردن مبلمان مقداری ورق آلومینیومی در زیر پایه های آن ها قرار دهید. با این کار ورق های آلومینیومی لغزیدن مبلمان را بسیار آسان خواهند کرد.

۹- افزایش سیگنال وای فای

ورق آلومینیومی می تواند باعث افزایش سیگنال وای فای شود. یک ورقه ی آلومینیومی را چند بار تا کنید و آن را مانند یک صفحه پشت آنتن قرار دهید.

۱۰- تمیز کردن تفنگ چسب داغ

می توانید تفنگ های چسب داغ را به راحتی با تکه ای ورق آلومینیومی تمیز کنید.

۱۱- جلوگیری از سوختن غذا

برای این که غذایتان به ته ماهی تابه نچسبد یک لایه ورق آلومینیومی روی آن قرار دهید. همچنین با این روش دیگر نیازی به روغن برای سرخ کردن غذا نخواهید داشت.

۱۲- پاک کردن زنگ زدگی از روی سطوح کرومی

یک توپ از ورق آلومینیومی ساخته، آن را در آب قرار داده و به سطوح کرومی که زنگ زده بمالید تا کاملاً تمیز شوند.

۱۳- بستن کیسه های پلاستیکی

اگر می خواهید یک کیسه ی پلاستیکی را ببندید یک لایه ورق آلومینیومی روی لبه ی در آن گذاشته و اتو را روی آن قرار دهید.

۱۴- استفاده برای لمس صفحه لمسی گوشی موبایل

در کمال ناباوری صفحات لمسی گوشی ها به ورق آلومینیومی حساسند. اگر یک لایه ورق آلومینیومی را دور یک مداد بپیچید می توانید از آن به عنوان قلم گوشی های هوشمند یا  تبلت ها استفاده کنید. همچنین اگر دستکش معمولی به دست دارید می توانید یک لایه ورق آلومینیومی دور انگشتتان بپیچید و به راحتی با صفحه لمسی گوشی یا تبلت خود کار کنید.

۱۵- قالب کیک و کلوچه

می توانید قالب کلوچه های خود را به هر شکلی که بخواهید از ورق آلومینیومی درست کنید.

۱۶- سفید کردن دندان ها

مقداری جوش شیرین را با کمی خمیر دندان مخلوط کنید و لایه ای از آن را روی یک لایه ی ورق آلومینیومی بمالید. سپس آن را روی دندان ها قرار داده و به آن ها بچسبانید. پس از یک ساعت آن را باز کرده و دندان هایتان را کاملاً بشویید.

خصوصیات و مزایای انواع ورق آلومینیوم که قبل از خرید باید بدانید
شکی نیست که ورق آلومینیوم یک ورق فلزی منحصر به فرد و تقریباً همه کاره است که کاربردهای بی شماری در دنیای مدرن دارد.